Artister och spelningar

Jag har aldrig förstått mig på männsikor som följer artister land och rike runt som galningar, som viger sitt liv till att följa sina "gudars" minsta steg. Som väljer ungefär hellre att bo i tält några månader än att missa en spelning. Är det sunt?? Okej att man gillar artister men vart går gränsen för besatthet? Okej om man försöker gå på spelningar och sånt när man  ändå får chansen, räcker inte det?

Personligen är jag inte så mycket för spelningar och skulle nog inte bli allt för upprörd om det skulle förbjudas, kan ju ändå lyssna genom högtalarna hemma! Med andra ord om alla var som jag så skulle det inte finnas många artister som skulle tjäna så äckligt  mycket pengar som vissa gör då det är spelningarna dom drar in mest på!

Skulle jag ändå betala enkom för att se en spelning så skulle det vara för Lars Winnerbäck, har sagt det förut och säger det igen han är ju SÅ BRA. Betyg 5 av 5 guldtuppar får han av mig! Nedan är en av hans texter från han senaste album!


Titel: Jag får liksom ingen ordning

................

jag kan ha räknat sekunderna som gick
mellan ljuset och åskans dån
jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
om du var väg på hit eller härifrån

det tysta ekot är av ett slag för sig
det kommer ensamt om det är nåt att ha
vad du gör, ta inga råd från mig
jag vet, dom fungerar inget bra

jag får liksom ingen ordning på mitt liv
det kan vara så förfärligt
det kan vara så bra
om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt
det kanske var bra

jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård
jag måste ha träffat din frekvens
diskanten var svagare, diktionen mindre hård
det var som att tonen var en väns

det är lätt att se hur sjuk man en gång var
när såren läker och regnet känns
gör din tolkning, häll mig full med svar
rita figurer och dra en gräns

jag får liksom ...

jag kan ha glömt din vaksamhet
jag söker inte mer din sympati
eller jo
det gör jag visst
inga kan ta fel på varandra som vi
jag får liksom ...



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback