Jul jul strålande jul!

Julen närmar sig med stormsteg och jag lovar att jag ser fram emot det mer än ett litet barn på  självaste julafton då jag är barnslig förtjust i julen.

Finns det något mysigare än alla förberedelser? Det är ju helt underbart med pepparkaks/lussekattsbak, koka knäck, göra ischoklad, köpa julklappar och då allra helst att slå in dom, sen på med  julmusik och pynta för glatta livet med olika ljusdekorationer i form av hjärtan, bollar, stakar och stjärnor för att sen sätta upp tomtar i var hörn och tända ljus lite varstans inomhus för att hålla borta decembermörkret.
 
Sen Får vi inte glömma att det även måste finnas hyacinter och julstjärnor som ska få spida sin juldoft. Kanske också även apelsiner med nejlikor i. Sen sist men absolut inte minst så kommer det heligaste, granen. Pynta granen för mig är är nog som droger för andra. Jag är så lycklig och har oftast den underbaraste julkänslan när jag får stå och fixa och pilla med alla dekorationer in i minsta detalj och till saken hör att det kan nästan aldrig bli för mycket dekorationer i granen. Drömgranen för mig är en Disney gran.
Det ska vara en Disneyjul helt enkelt.

Åhh vad jag längtar tills jag får börja stå i julstöket. Någon som håller med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback