Mördade sin styvson.

Mördade sin styvson – fick 12 år i fängelse

 

Theo, 2.
Theo, 2.

Mamman: Nu kan jag börja mitt sorgearbete

Styvpappan slog Theo, 2, i magen och lämnade honom att dö.


 

I går dömdes han till tolv års fängelse för mord.

– Nu kan jag börja mitt sorgearbete, säger Theos mamma Zanna.

För en vecka sedan hölls rättegången i Linköpings tingsrätt. Inför rätten berättade styvpappan hur han började slå Theo i våras för att han kände sig misslyckad:

– Sen märkte jag att Theo var rädd för mig och då kände jag mig misslyckad för det. Jag tog ut min ilska på honom.

Han har erkänt grov fridskränkning för de gånger han slagit Theo i magen och han har också berättat att han skadat Theos arm.

Åklagarens linje

Nu döms han till tolv års fängelse för grov fridskränkning, grov misshandel och mord.

Tingsrätten går därmed på åklagarens linje och skriver i domen att styvpappan var likgiltig inför om Theo skulle dö.

På en rekonstruktionsfilm visade han hur han tog sats och slog Theo i magen.

Sedan gick han och porrsurfade och lät pojken ligga ensam i sängen i flera timmar.

När han väl ringde ambulansen var det för sent. Theo dog av inre blödningar. För Zanna var det först under rättegången som hon förstod vad hennes ex-sambo gjort mot Theo. Hon anade aldrig att mannen hon älskade slog hennes son medan hon inte var hemma.

Tänker överklaga

– Jag kommer aldrig att få Theo tillbaka, men med den här domen känns det ändå som att det finns någon rättvisa. Det viktigaste var att han dömdes för mord, säger hon.

Styvpappans advokat Anders Kihlstedt säger att domen sannolikt kommer att överklagas:

– Han är mycket besviken över domen. Han mår jättedåligt och tolv år är ett väldigt långt fängelsestraff.

Kristina Edblom



Godmorgon.
Skulle vara ännu bättre morgon om man slapp mötas av sådana här nyheter. Hur fan kan man slå ett barn? Dessutom ett väldigt litet. Barnet har ju inte den mista lilla möjligheten att försvara sig överhuvudtaget. Sen säga att 12 år är väldigt långt straff, enligt mig så är det inte ens i närheten av vad idioten borde få.

Usch får en klump i magen av sådana här nyheter. Nej nu ska jag ta mig till dagis med mina två.
Hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback