Bildfix o inskolning

Sitter hemma i soffan alldeles själv, då resten av familjen åkte ut på en lunch på landet hos min sambos mormor.  Så nu passar jag på och fixar med lite bilder medan jag kan. 

Utöver  mitt bildfix så var det också inskolning idag för fröken Nova och det gick super. De fick sitta i en ring på varsin pall och sen blev det lite av det vanliga vilket innebär upprop, sångstund och så avslutade fröken med att läsa en bok.
De fick också rita en fin teckning som skulle sitta på deras egna låda som finns i klassrummet där de kan lägga allt de håller på att jobba med.

Nova ritade en dubbel regnbåge och sen när hon insåg att hon inte var med på förskolans dag med resten av klassen då de fick rita varsin teckning  som satt på väggen i klassrummet så ville hon givetvis göra en teckning som de kunde sätta upp så det gjorde hon med.

Så imorgon blir en ny dag med ny tag och då frågade jag ifall hon ville att jag skulle vara med imorgon men hon sa att imorgon kan jag  gå därifrån för man måste gå i skolan själv sen ändå!



Här är en bild på min kusin och hennes söta lilla Olle! Färg eller svartvit, vad tycker ni?






Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!



Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/Dag http://www.domkallarmighannes.com/2011/08/dagens-blogg_16.html

Finns även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)

Annars kanske vi kan göra ett bloglovinbyte?;)

2011-08-17 @ 20:28:52
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Cissi

Tycker också att det verkar jättetidigt... trodde att barn höll med hela handen och knuten näve från början, men visst! Är säkert lättare att rita så här! Skönt att inskolningen verkar gå bra!

2011-08-18 @ 08:50:25
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Rebecca Rehn { F O T O }

Svartvit!



(Va gärna med i min tävling i samarbete med Coolstuff.se!)

2011-08-18 @ 22:53:52
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback