Datorproblem med RAW

Min dator verkar leva sitt egna lilla liv och göra vad den vill. Igår gick det hur bra som helst att ladda in RAW-format i datorn och jag kunde även se dom i utforskarn men idag funkar det inte alls.

Det har alltid varit problem för datorn att ansluta till min kamera men när den väl har gjort det så har den alltid hittat alla bilder i kameran och visat dom, men inte idag. Min sambo försökte hjälpa mig och installera andra program som är speciellt anpassade för RAW men det vill sig fortfarande inte *SUCK*

Så nu kan jag helt enkelt inte se bilderna i minatyrformat alls i utforskarn utan jag får chansa mig fram till bilden jag vill ha och hoppas att jag chansar rätt (vilket absolut inte är det lättaste). Det är bara en ruta med kryss i eller ett träd beroende på i vilket program man försöker se filerna i,,,,,, blir så trött.

Någon som vet ett program för att ladda upp RAW-filer och också kunna se dom direkt i utforskarn utan att behöva öppna dom i photoshop????

Kommentarer
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

SV: Tack! :)

2011-02-03 @ 19:25:49
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback