Diagnos..

Då har vi kommit hem från barnakuten och jag vet inte om vi hade världens tur för en gångs skull för när vi kom dit så var det bara en före oss i kö till patientanmälan när det sen var vår tur så stod ca 8 i kö bakom oss. Ja det verkligen forsa in folk, måste vara allmänna sjuka barns söndag eller nått.

Efter vi anmält oss fick vi bara vänta ca 10 min innan vi fick ett rum och sen ytterligare ca 20 min på läkaren så sammanlagt tror jag vi var där ca 45 minuter bara. När vi var  färdigdiagnotiserade, blankett o medicin påskickade och sagt tack o adjö så såg jag när vi skulle lämna akuten att dom kunde nästan börja ta trängselskatt i väntrummet och hon som stod i kö näst efter oss  till patientanmälan tidigare hade inte ens fått ett rum.

FLYT för oss!!

Diagnosen blev luftvägsinfektion och öroninflammation vilket ledde till  en kur antibiotika i 5 dagar för Bubbigubben och så skulle vi se till att han hela tiden var smärtstillad av ipren för läkarn trodde han hade mycket ont, ja tacka fan för det,,, eller bakterier vi kanske ska tacka för det onda besväret.

Nu ska vi bara ta det lugnt sista stunden av kvällen och bara kolla solsidan på play. Hoppas ni haft en roligare kväll än vi!

Mmm ,,mumma med lite tå på kvällskvisten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback