Melodifestivalen

Jag hade inte den blekaste aning om vilka som skulle vara med i årets melodifestival men när Danny intog scenen som nummer åtta så fanns det inte det minsta tvivel hos mig att det var honom svenska folket skulle skicka till final och så blev det  ju också. Det är ju ingen överraskning att dom "gamla" kända brukar få komma vidare. Jag personligen tyckte Dannys låt "in the club"  var väldigt enformig och den kommer säkerligen köras så mycket på radion nu efteråt att man vill slita öronen  av sig till slut.

Swingfly med "Me and my drum" tog andra platsen till finalen och får åka direkt till globen, för mig så blir det en låt i mängden bara och jag skulle gärna skickat ett annat bidrag.

Jenny Silvers bidrag tyckte jag påminde mycket om ABBA allra helst i refrängen , kan inte säkert komma på vilken av ABBA låtarna däremot. Jag blev glatt överraskad att Pernilla Anderssons låt "Desperados" åtminstone gick vidare till andra chansen för den låten tyckte jag allra bäst om.

Få se vilka som tar sig vidare från andra chansen. Har ni någon favorit bland bidragen??




     

Bild: Aftonbladet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback