Smörval,,,Antecka detta! Viktigt

Okej vilket smör är egentligen godast? Lätta, Milda, Bregott, Flora?? 

 Jag personligen tycker det viktigast är att det ska vara extrasaltat, saltoman som jag e. Jag brukar köpa Milda extra saltat men till min fasa så var detta smör slut på affären när jag skulle ha det så jag var tvungen att välja ett annat, INTE lätt om man heter Nathalie. Så jag scannade av hyllorna i smärre panik för att se vad det fanns för utbud.

Lätta  fanns ju såklart,okej lätt att breda men går bort direkt pga  av det icke existerade saltet.

Bregott extra saltat fanns ju men jag totalvägrade att ta det då det är som att breda stearin på mackan då det är stenhårt. Så mitt frenetiska sökande fortsatt och fastnade för nygamla smöret Flora som faktiskt fanns som extrasaltat. Tvekade några sekunder innan jag tog modet och valde det.

Måste säga att jag blev glatt överraskad då det var riktigt gott saltat, smaka riktigt mycket salt  ända negativa var att det var snudd på i hårdaste laget men det funka. Så nu har jag en stark ny smörkandidat som kan ta upp fighten mot Milda.

Intressant eller hur!! Kan nästan höra hur era pennor går varma nu.
Ha en bra kväll

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback