Biologi

Godmorgon på er alla!
Ja för mig är det morgon  för jag fick sovmorgon till strax efter 10.30 vilket var såååå skönt, jag behövde verkligen det.

Nu har vi inte hunnit mera än att äta frukost här hemma i gökboet. Jo försig jag har hunnit ha en biologilektion med min dotter. Det var så att hon hittatde ett paket bindor som hon frågade vad det var. Så jag sa att det var bindor och sen fick jag förklara att alla tjejer när dom blir "stora" behöver såna. Varför då, undrarde hon. Trodde hon skulle nöja sig med enbart förra förklaringen men icke. Så jag fortsatte

-Jo när tjejer blir stora så får dom något som heter mens
-Mens???
-Ja mens
-Vad är det??
- Det är att man blöder 1 gång i månanden
-Blöder på riktigt??
- Ja på riktigt
-Vart blöder man då?
-Ja från..... snippan
-Jaha var det de!!

*Skrattar* Ungefär som om det var självklart och hon alltid vetat när jag sa det sista. Barn är roliga!

Om hon frågar om sånt här så försöker jag inte hitta på bortförklaringar, utan jag fröklarar hur det är. Det är ju ändå väldigt "naturliga" saker så jag tycker att det är inget att vänta med, även om hon kanske är för liten för att förstå hur allt hänger ihop!

Hoppas ni får en trevlig lördag!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback