Ploppen som.....

I morse efter jag väckt Nova inför dagis och sagt åt henne att hon skulle klä på sig så sa hon att hon hade lite ont i örat där hennes örhänge sitter ,så jag sa att jag skulle kolla på det.

När jag sedan vände på örsnibben för att se om det fanns något som gjorde ont så såg jag vad det var.,,, Ploppen till hennes örhänge synsdes knapppt inte och har verkligen fastnat inne i örsnibben på henne. Ploppen ligger verkligen trycket emot hennes örhänge fast inne i örat, hur otroligt det än låter.

Jag tror att hon har med jämna mellanrum gått och tryckt fast ploppen lite hårdare och ytterligare lite hårdare så den till slut åk in i örsnibben och där är den nu.

Jag gjorde något försök att få loss den men då det gjorde så ont på henne så gav jag upp och ringde läkarn och längre än så har vi inte kommmit. Så just nu sitter vi och väntar på att få komma till distriktsköterskan för att sen antaglien få åka till akuten. Uppföljning kommer

Hoppas ni får en bra fredag








Kommentarer
Postat av: Caroline

Men fy stackars skruttan! Låter riktigt obehagligt!!

2011-01-14 @ 11:43:18
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback