Kemisk peeling

När jag får för mig något så kan jag inte släppa det tyvärr. Ja faktiskt så är det tyvärr för iband går det inte alltid att genomföra/köpa allt jag får för jag vill göra/köpa.

Nu har jag fått dille på att pröva kemisk peeling, jag såg resultatet man kan få och det fick mig  att vilja göra en omedelbart. Man kan få så fin hy! VILL verkligen testa!!!


Fakta om kemisk peeling

Kemisk peeling är ett samlingsnamn för en mängd olika behandlingar där aktiva ämnen av olika slag läggs på huden i syfte att förbättra och föryngra den.
En kemisk peel kan man göra på ansikte, hals, nacke, bröstet, händer och även på armar och ben.
Lösningarna som används kan vara alltifrån starkare TCA-peelingar till svagare fruktsyror (AHA).



Kommentarer
Postat av: Caroline

När jag gjort ansiktsbehandlingar så har det varit att såna där kemiska peelingar tex med AHA-syra har varit för dem med "äldre hud". Du som är så ung och fräsch behöver väl inte det?!:)



Kram

2011-03-04 @ 14:37:30
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback