Alarmet går...

"Tiden går och vi andra tar bilen" Ja en alldeles ärligt snodd kommentar från galenskaparna men den stämmer ju ganska bra. Tiden bara rusar på, tyckte det var igår som jag gick på semester och nu är det strax dags att fira jul, helt otroligt.

Snart är det Lucia också och jag har en vision varje lucia om att kliva upp sådär väldigt tidigt som lucia på visas på tv och sätta mig i soffan i mörkret med enbart ljus tända och en kopp chklad och titta på det där lussande på tv:n.  Det är bara det att varje år när klockan väcker mig med sitt ringande som talar om att lucia börjar om ca 15 minuter på tv, så tar jag upp telefon ställer om larmet ca 2 timmar framåt och somnar om.

Ja så än sålänge är luciamyset framför tv en tidig morgon enbart en dröm men vem vet kanske just i år orkar jag faktiskt kliva upp när klockan ringer?!!


*Våran fina hyacint har börjat slå ut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback