Brand på skolan...

Fick ett mail om att någon/några små djävulsungar hade tydlinger tuttat eld på papperkorgarna och papperhandukarna inne på två toaletter på Novas skola så det blivit rökutveckling så brandkår och  polis fick tillkallas. Nu ska det ska pratas om det här imorgon i alla klasser på skolan. På den här skolan går det bara upp till sjätte klass också så det är ju inga tonåringar vi pratar om.

 Då Nova har varit hemma i två dagar för ont i halsen och hosta så visste inte hon om det här och när vi berätta det för henne så var  Novas kommentar "Det var tur att det inte var jag för då hade ni blivit så arg på mig"
Neeeej vad får dig att tro att vi skulle bli arga om du försökt tända eld på skolan, det är väl fullständigt normalt och ordentligt uppförande. Nej jag skulle bokstavligen talat vara så arg så jag skulle nog vara tvungen att hålla mig borta ett tag för att inte få ett riktigt Kalle Anka fnatt....

Ja ni vad säger man??



Kommentarer
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

SV: Stora pojken var allergisk mot mjölk och soja och hade ett tag en liten reaktion på havre, samt fick ont i magen av banan och blåbär. Men han har växt bort från det. Lilla pojken är allergisk mot ägg och mjölk. Vi kollade för ca 2 månader sedan och han har fortfarande en stark reaktion på ägg, medan mjölk är mer osäkert så vi ska få tid för provokation på Allergicentrum :)



Ja, det är jättejobbigt med all okunskap. Vi slutade att äta ute när vi fick reda på Hugos allergi 2008. Och när vi var iväg på kalas och hälsade på hos folk så hade vi alltid hjärtat i halsgropen. Nu känns det lite bättre, vi vet vilka som har koll på sakerna, men det finns som sagt alltid fällor, särskilt med mjölk....

2011-12-01 @ 08:25:25
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback