Naturligt schampo

Nu är jag trött på mitt ständigt risiga, fettiga hår så jag kände att det är dags med förändring för att se om det kan bli bättre. Jag har efter att ha läst och hört mycket om det nu köpt schampo och balsam som är naturligt, det betyder att de innehåller inga tensider, sulfater eller silikoner som har dålig inverkan på håret. Det är snällt mot mig överlag då de ämnen som finns i vanliga schampon har uttorkande effekt och vissa är till och med  cancerframkallande.

 Jag kommer att testa en variant med Aleo Vera som kommer från Faith of nature så här står det:
Faith in Nature använder endast naturliga ingredienser i sina produkter, samtliga är fria från syntetiska konserveringsmedel, färgämnen och artificiella aromer. Dessutom används varken SLES (Sodium laureth sulphate) eller SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en vanlig ingrediens i ”skummande” produkter vilka kan ha en irriterande effekt på huden. Ej testade på djur.

Sen har jag även beställt kokosfett och ricinolja som ska användas som en slags uppigande "boost" på håret.
Ska bli intressant och se om detta kommer att funka, vilket jag verkligen hoppas det gör. Återkommer med resultat








Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis

Har härt satt det ska bara bra, om inte annat så är det ingen skit och det gillas :)

Hoppas det fungerar :)



Vare du som skrev någonting om Wen och tvshop till mig nu? Det står nathalie men det är ej klickbart hehe :)

Kommer isåfall inte ihåg vad ja har skrivit ;(



Kramar

2011-09-19 @ 12:33:54
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är inte ensam att vara less på håret! Måste göra ngt åt mitt snart men fick tid hos min frissa om 100 :a år ..typ!



Du, Jag fick ringen. Den var superfin! :D bara det att den tyvärr var trasig redani förpackningen! :( Själva ugglan hade lossnat från ringen (där den ska var "lödad")Tänkte du kanske ville veta, då jag inte bloggat med den på!!



Må så gott.

2011-09-19 @ 14:20:34
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback