Inflammation i hjärnan

Nej det var tydligen inte medicinen som gjort min bror sjuk. När de hade gjort alla undersökningar och inte hittat vad som var felet så ansåg de på Huddinge sjukhus att det kan väl inte vara något farligt då och skrev ut min bror som också då blivit sämre. Min bror åkte tack o lov bara vidare till nästa sjukhus där de konstaterade att Nej de kan omöjligt ha vetat att allt  var bra på förra sjukhuset för de hade inte ens fått svar på ryggmärgsprovet de hade tagit när de skrev ut honom. De gjorde på det nya sjukhuset även en magnetröntgenundersökning av hjärnen och hittade en  stor inflammation av hjärnan.

Nu är fallet löst och han får massa olika antibiotikor.. Jag förstår inte hur de på Huddinge sjukhus  inte kunde upptäcka detta, han låg ju där i tre dagar?? Sen när han också blev dåligare och dåligare bara skriva ut honom. Tur att han åkte till Solna och att de där upptäckte vad som var fel. För på slutet innan de upptäckt detta så hade även min bror tappat känseln i svalget och hade svårt att svälja. Nu går det tack o lov åt rätt håll.




Kommentarer
Postat av: Ros-Marie Ahlqvist-Schönning

Vad skönt att en diagnos är ställd! Om någon orkar så måste de andra sjukhusen anmälas. Vad hade konsekvensen blivit om inte Mikael hade fått rätt hjälp... Ha det så gott,kram.

2012-05-01 @ 08:49:57
Postat av: Anna

Åh va bra att de hittat orsaken och att det är behandlingsbart! Ibland blir man skrämd av sjukvården, ibland blir man impad..

2012-05-01 @ 10:07:10
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Marie, Vardagens charm

Vacker bild, men så illa bemött din bror blivit, sjukhus är så nonchalanta och slarviga tycker jag

2012-05-01 @ 17:42:02
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback