Philadelfiabullar




Har stått i köket ett tag nu och bakat en kladdkaka med vit choklad och minimarshmallows och en plåt philadelfiabullar som just nu står i ugnen och gräddas. Philadelfibullar är min favorit för de är så otroligt lätta att göra och så underbart goda. Har ni inte gjort såna bullar förut så kan jag tipsa er om att pröva dem. Här är receptet



Philadelfiabullar
5dl mjölk
50g jäst
150 g smör
1dl socker
10-12 dl mjöl
½ tsk salt

Fyllning:
150g smör
200g philadelfiaost
3dl florsocker
2msk vaniljsocker



Värm mjölk till 37 grader och rör ut jästen i. Tillsätt smör socker salt och mjöl. Arbeta degen smidig. Förbered en  långpanna med ett bakplåtspapper eller ställ ut bull/muffinsformar av den stora modellen. Häll i degen och tryck ut den jämnt i långpannan, om du har former så lägg i en lagom stor bulle (så stor så det är ca 2 cm till övers så bullen kan växa). Täck degen med en kökshanduk och låt jäsa i 30.

Rör i hop fyllningen till en slät massa. Smöret och osten är lättast att arbeta med om de är rumsvarma.

Gör en grop med tummen med jämna mellanrum i långapannan och fyll med krämfyllningen  Grädda mitt i ugnen ca 20 min på 200 grader.


Kommentarer
Postat av: Mirre - Foto, vovve & Vardagar

Mumms

2012-04-15 @ 23:28:20
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Persson

Sv; Varsegod!

Det ser riktigt gott ut med bullar! Mums!

2012-04-16 @ 12:00:43
URL: http://thelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback