Dyrt att vara pluggis

Sitter och ojar om att man inte var bättre pluggis än man var när man hade chansen. Men seriöst när man är 16 år är inte många tillräckligt vuxna för att förstå hur viktigt det faktiskt är. Jag var så otroligt skoltrött första året på gymnasiet,  för man hade ju redan gått i skolan sammanlagt nästan 10 år i sträck, det är ju klart som korvspad att man var så less som man var. Jag återhämtade mig dock och gick ut med inte allt för överdåliga betyg men långt ifrån så bra som jag önskar att jag skulle ha haft nu. För nu är jag i det läget att jag har ett betyg men inte  ett tillräckligt bra men då jag ändå har ett  så får jag inte läsa om kurserna utan att betala 500:- för varje kurs jag vill läsa upp. Så jag skickade precis in 1500:- i avgift till prövningsenheten för att få göra ett prov. Sen tillkommer kurslitteraturen till varje kurs som jag också måste köpa själv så om man räknar ihop allt så kommer du inte under 800:- per kurs.

Skulle vart skönt nu att ha ett samlat betygsdokument med IG i alla kurser istället för ett Slutbetyg med G eller högre, för hade jag haft det hade jag fått gå på vanliga lektioner utan att betala för det. Ja men man lär så länge man lever och det är alltid lätt att vara efterklok, synd bara att man inte kan överföra sina missar till sina egna barn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback