Remember me spoiler + 11\9!!!!

Hallå hej!

Igår var det ju den 11/9 och till minne av som inträffade i USA 2001 så visade dom på Discovery  telefonsamtalen från tornen. Det var meningen att jag skulle se detta men då vi slog på filmen "Remeber me" med Robert Pattinson så glömdes tiden av då vi fastnade i den.

Ni som har planerat att se denna film läs inte detta inlägg för det är en spoiler helt.

Hade ingen som helst aning var det var för film då jag inte hade hört talas om den innan, utan vi slog bara på den för vi hade den bland datorn bland ett x antal andra filmer. 

 Helt klart värd att se, dock var den väldigt tragisk och hela filmen går i dystert tema. Sorgsen film helt enkelt. Iallafall precis i slutet av filmen när det bara är ca 5 min kvar så börjar det med att ett datum kommer upp och av alla datum är det just den 11/9-2001! Huvudpersonen Taylor (Robert Pattinson) är just då på ett kontor och väntar på sin pappa när det zoomas ut och man ser att han är väldigt högt upp dessutom i world trade center så får man nästan rysningar. Filmen slutar med att flyplanen har krachat in och han dör och hans familj är vi graven. 

 Den slutar verkligen den 11 september. Helt otroligt att man lyckas välja denna film på just det datumet, vad är oddsen???  Precis när man tänkt titta på program om det också.

Direkt efter filmen var slut så knäppte vi på Discovery för att se dom sista minuterna av telefonsamtalen från tornen. Usch inget roligt sätt att avsluta kvällen på, fy fan vadhemskt att sitta och lyssna på människrna som satt fast där. Ikväll går andra delen på Dicovery kl 23.30  Efter tornens ras!

Nej nu börjar jag snart böla om jag fortsätter så jag svslutar nu. Skriver mera senare idag

Hej så länge!








Kommentarer
Postat av: Sara

Remember Me är verkligen en av världens finaste filmer!

2010-09-12 @ 12:40:19
URL: http://dreyra.blogg.se/
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Den är bra, men så hemsk...å datumet med=(

2010-09-14 @ 19:39:14
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback