Tandläkare

Kom på att jag har en tid till tandläkarn snart. Urg....Gillar inte tandläkarn riktigt. Är inte rädd men tycker det är obehagligt när dom rotar runt i käften och petar ner i tänderna och tandkött med vassa verktyg. Allt hos tandläkarn utom röntgen ger alltid något slags obehag på något sätt.

Det kan vara allt från att avlägsna tandsten som ilar, till att dra ut tänder som innebär bedövning och värk, tandställning=värk + svårighet att äta vissa saker, laga hål= ibland spruta med bedövning och massa ilningar, sen fruktade rotfyllningar brrrrr...vill inte ens tänka på det,  Nu har jag haft turen att ha väldigt bra tänder så jag har sluppit lida allt för mycket.


Sen kan man också bli fattig på köpet beroende på ingrepp, inte så billigt med rutinundersökning heller för den delen. Ändå tackar man och betalar så snällt för tortyren. Jag har varit smart där och tagit tandförsäkring ifall något stort ingrepp måste göras någon gång, så jag slipper bli ruinerad efter ett besök hos tortyrdoktorn. Alltid bra med friska hela tänder men måste det vara så obekväm och obehagligtt??






 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tack för dina ord! Jag hoppas att överlämningen kommer gå bra för er, jag fasar för imorgon men bara tt bita ihop :)

2010-09-27 @ 23:08:53
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback