Lucia var det ja.....

Kommer till Novas skola idag och får frågan "Vad ska Nova vara imorgon?" Ähhhh,,,vadå vara tänker jag? Innan jag hinner fråga vad det handlar om så säger Novas lärare att de hade pratat om vad de skulle vara till lucia imorgon. Då föll poletten hela vägen ner för mig,,, AHH LUCIA,,,,,,jaha jaså är det redan den tiden på året jag har inte hängt med alls utan jag har levt i min egna lilla bubbla ett tah (tänkte jag men sa det inte). Men jag sa "ja just det ja lucia var det ja, det ordnar sig" 

Så stressade som få gav vi oss ut på luciaklädesjakt verkligen in i det sista, för vid halv fem var jag tvungen att vara på jobbet och klockan var redan tjugo i fyra. Hittade till sist en luciakrona i den tredje butiken vi besökte, öppnad förpackning och sönderplcokad men jag tänkte att jag tar fram fixarnisse i mig och lagar, ja eller åtminstone sätt ihop den här luciakronan igen.
Sagt och gjort, så nu är lucian räddad och jag hann också till jobbet i tid. Slutet gott allting gott.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback