Jorden snurrar sitt varv ändå.

Har haft en mindre trevlig vecka med början i lördags med magbesvär (magsår,gallan?). Så fort jag ställt mig upp så har jag blivit tungandad plus fått någon dov molnande värk i magen, men ju längre vecka fortskred desto bättre kände jag ändå mig men idag är det ett bakslag. Hoppas att det vänder snabbt igen.

Har iallaflall  under  denna vecka suttit och funderat på vad jag vill med mitt liv och kommit fram till att jag ska nog börja plugga.  Har tänkt på det här med att plugga ganska länge men jag har blivit osäker när det kom fram till  vad jag vill bli när jag blir "stor". Men ett yrke har alltid återkommit i min velande värld och det är lärare med inriktning mot yngre skolåren (lågstadiet).
Japp så är det och det är och så kommer det nog att bli. Jag kommer alltså om jag börjar plugga läsa till lärare, jag har bara lite saker jag måste ta tag i innan jag kan söka in och börja mitt liv som student.

Det är dags att sätta fart nu känner jag, för livet väntar tyvärr inte har jag märkt. Även om man själv är på pausläge så forsätter världen att snurra. Har känt för länge nu att livet springer på utan mig men nu så är det dags att springa ifatt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback