Men hallå???

Det här är ganska gammalt nu men jag kan inte låta bli att skaka på huvudet varje gång jag ser det. Ja jag vet inte vad man ska säga förutom löjligt enligt mig. Herregud kan de inte ens få visa en animerad figur i boxerkalsonger innan någon får spasmer och måste anmäla??!!






Normal text Stor text Extra stor text
 
Foto: boxer

”Han framställs som ett sexobjekt”

RO fäller Boxer-reklamen – anses vara kränkande mot män

Reklamen med Boxer-Robert i bara boxer-kallingarna är kränkande för män.Det anser Reklamombudsmannen.– Även om avsikten var humoristisk framfälls mannen genom sin pose som ett rent sexobjekt, skriver RO.Figuren Robert utsträckt på en fårfäll, endast iklädd kalsonger.

Annonsen från Boxer är tänkt att marknadsföra ett tv-paket.En privatperson anmälde annonsen till Reklamombudsmannen för att figurens ”muskulösa kropp och det stora könet är en steretoyp och orealistisk framställning av mannen som skapar press både hos yngre och äldre män”.

Fäller annonsen för att den könsdiskriminerande

RO har nu gått på anmälarens linje och fäller annonsen för att den är könsdiskriminerande.

– Även om avsikten var att presentera en humoristisk koppling mellan mannen i underkläder och produkten i sig framställs han genom sin pose och brist på kläder som ett rent sexobjekt på ett sätt som kan anses kränkande för män i allmänhet, skriver RO.

Boxer säger i sitt yttrande att grunden för bilden kopplingen med boxer-kalsongerna och företagets namn. Dessutom menar de att Boxer-Robert är en väletablerad ”pastisch på en tönt” och att det därför borde vara uppenbart att avsikten inte är att vara könsdiskriminerande.


Kommentarer
Postat av: cecilia

hej !

jättefin blogg !

jag har en tävling som jag starta precis, kika in & se ifall det intresserar dig :)

hoppas du deltar!

ha det bra!

kram!

2011-04-07 @ 22:59:30
URL: http://lifeandpicture.blogg.se/
Postat av: Neha

Tycker det är störtlöjligt

2011-04-08 @ 12:19:33
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback