Sov du lilla videung

Nej VAKNA för här kommer vi!

Idag åkte vi ut på Videungsjakt, jag hade fått starkt för mig att jag ville fota videungar, de är ju sött luddiga. Så på något sätt hamade vi i  våra barndomstrakter och för er som inte vet vad det är så är det en liten by vid namn skyttorp knappt synbar utan mikroskop på kartan.

Ja jag vet inte varför jag fått för mig att videungen växer bättre där men det behöver inte alltid finns  logik, (vilket det ofta inter verkar finnas när jag är inblandad konstigt nog.....)  Ja ja hur som helst så hittade jag ett träd vide till slut men grenarna var alldelsen för långt från marken för att nås.
Lyckades till slut fiska ner en av grenarna genom att ta en pinne och tynga ner en gren med varpå min sambo sen tar tag i grenen och hänger i den som värsta tarzan vilket gör att hela grenen ger efter och brister.

 Hmm,,,ja vi är riktiga miljömännsikor som värnar om fina träd vi *harkel*. Nej men det var inte riktigt meningen men fick ju mina videungar iallfall plus att några fick kvistar fick lifta med hem och boa sig i våran vas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback