Blommor o bin

Nova satt i soffan och tittade på barnprogram då hon plöstligt fråga

-Mamma vad är det som är kött i snippan?
-VA?? Kött i snippan???
-Ja man har något i snippan, vad är det.

Okej ingen panik nu du visste att detta skulle komma snart så nu är det bara att berätta eller så kör jag på -Nu hör jag inte riktigt det tjuter i öronen så jag kan inte höra vad du säger eller oj oj vad klockan blev mycket hopp i säng nu....Det kan kanske funka, ja så gör jag...eller nej jag får ta det

-Vad menar du?
-Det som sticker ut
- Jaha Ähh,,,jo det kallas klitoris
- Jaha okej har du en sån?
-Ja det har jag, alla tjejer har en sån
-Jaha okej,,,vad har man den till? Är det kiss i den??
-Nja...nej det är det inte. Kisset kommer ur ett urinrör
-Urinrör??
-Ja
-Okej

Denna konversation hade jag nyss med Nova.Hon frågade inge mer efter hon frågat om kisset. Jag är glad att slapp just nu gå in ytterligare på vad man ska med klitoris till Vad skulle jag säga???? Kanske  -Jo du förstår att den där är till för att tjejer ska kunna få orgasm.
Eller -Jo den är till för att tjejen ska kunna få skönt när hon träffar en pojke.

Visst det är sanningen men det känns som hon är liiiite för liten för att förstå den sexuellabiten än så länge!
Så när hon nöjde sig med det svaret så gjorde jag inga försök att vidare förklara, vi tar det sen!

Någon som haft denna konversation ed erat barn? Vad sa ni isåfall?



Bild: Lånad Google






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback