Fundering kring alla hjärt.....

Tog en tur till gränby idag , ja igen! Vi skulle handla lite mat och sådant tråk som man bara gäspar över men som måste göras. Så när vi kommer in så ser jag en miiiiilslång kö till blommorna vilket inte är ett dugg överraskande  eftersom det är "alla pussisar dag. Det jag däremot la märke till var att i den där kön av säker 30 pers så var så gott som varenda en en kille, man, eller gubbe.

Okej här ser man plikttrogna karlar som inte vågar komma hem utan en blomma på den "viktiga" dagen men då till min fundering, är det bara killar som är "skyldiga" att köpa presenter/blommor till tjejen sin???? Såg så ut om man räknade statisktiskt på köerna jag såg. Vart är jämnställdheten som alltid är så viktig där då? 

Kan säga att jag verkligen inte är ett fan av alla hjärtans dag. Enligt mig så är det bara ett dåligt sätt att lura av människor mer pengar. Tycker inte det ska behövas en speciell dag för att visa att man älskar den man är tillsammans med!




Kommentarer
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Sv: Vad kul att du tycker det för det var den vi valde :)

2011-02-15 @ 09:04:08
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback