Superduper stor familj

Shit jag som tycker det kan vara riktigt jobbigt att ha 2 barn ibland! Undra hur dom sitter och äter, där kan vi snacka långbord.



Familjeman Ziona Chanas familj består – i nuläget – av 94 ba
Familjeman Ziona Chanas familj består – i nuläget – av 94 barn, 33 barnbarn och 39 fruar.

Med 94 barn och 33 barnbarn har han redan världens största familj. Men indiern Ziona Chana, 67, är inte nöjd.Nu inleder han jakten på sin 40:e fru – i USA.

De sammanlagt 181 familjemedlemmarna (Ziona Chana har 14 svärdöttrar också) bor under samma tak i ett fyra våningar högt 100-rums hus i byn Baktwang i nordöstra Indien.

– Jag känner mig som guds speciella barn. Han har gett mig så många människor att ta hand om, säger Ziona Chana till den brittiska tidningen The Sun.

Men nog verkar det lite jobbigt också. Bara för att laga middag krävs till exempel 30 kycklingar och till det ska 60 kilo potatis skalas och 100 kilo ris kokas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8599420.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback