Jag och min ganglian!

Fick för ett tag sen en knöl på handleden som inte var speciellt stor men den ömmade lite vid tryck. När jag var hos läkaren så passade jag på att fråga om den  lilla knölen och fick svaret att jag fått en ganglion....en gang vad sa jag?? En ganglion sa hon igen och så förklarade hon att man kan få ökat tryck  i leden, eller senskidan  och pga det ökade trycket så läcker ledvätskan ut genom kapseln eller senskidan och det bildas en liten blåsa,  bråcksäck fylld med ledvätska. Man opererar ofta bort dom om dom orsakar mycket problem

Okej sa jag och tänkte inte så mycket mer på det eftersom jag inte hade några problem alls med den just då. Nu är det bara det att min ganglion (visst låter det som en fransman?!!) har börjat växa och jag har ONT i handleden som bara den. Så nu måste jag ta mig själv och min franska knöl till doktorn igen och se om jag kvalar in för den där operationen! 




Kommentarer
Postat av: Felicia Å

hej, jag har också en gangknöl, och jag ska operera mej te jul. har adrig hört att någon har haft någon sådan knöl förut. men lite kul att höra att jag inte var ensam om det. kolla gärna in min blogg

2011-09-23 @ 15:33:47
URL: http://finestlight.se/flizzan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback