"Katastrofen" avvärjd!

Nu är "katastrofen" med Novas öra över, jag lyckades faktiskt fixa det själv till och med. Hon kom fram till mig och sa -Nu kan du testa att få ut den, okej sa jag och lyckades faktiskt få ett grepp runt ploppen på något underligt sätt och lyckas dra ut den ur örsnibben. Man såg verkligen hålet in i örsnibben där plopppen varit och sen så började det blöda men det var inte värre än så.

Så jag tvättade av örat med Desivon och när jag tvättat och fixat så såg man inte ens att ploppen faktiskt suttit inne i örsnibben. 

Sen så ville Nova verkligen ha örhängena kvar så jag böt dom som satt i mot hudvänliga (plast) och sa att vid minsta tecken på att det är på väg att bli lika igen eller infektion så tar jag ut dom omgående så får vi låta hålen växa igen, så får vi ta nya hål sen igen istället. Jaja sa hon glatt och ganska obrytt eftersom jag redan fått loss ploppen och bytt örhängen. Få se om hon blir lika glad om vi måste ta ut dom på riktigt??!!

Så slapp massa läkare och annat tråk idag, skönt då jag fortfarande inte mår hundra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback