Barnakuten

Har precis kommit hem från barnakuten där vi har spenderat några timmar tack vare en oupptäckt (nu upptäckt) allergi. Lill Bubbisen fick smaka  lite guldnougat på Gränby centrum när vi var där och handlade och då menar jag lite också och av det  fick han en allergisk reaktion.

 Så när jag upptäckte att han hade konstiga utslag runt munnen och kliade sig så tänkte jag att det nog inte var värre än vanligt som han brukade få förut ibland så jag åkte hem direkt och gav han lite Tavegyl och ventolin.

Dessvärre så blev det värre under tiden hemma då han börja svullna och få utslag runt ögat och började hosta så då  kastade jag  mig iväg till barnakuten. När jag kom in så fick han kortisontabletter och  de gjorde iordning en spruta adrenalin ifall att det skulle bli värre, men den behövdes aldrig tack o lov. Han fick sitta uppkopplad mot en syre och pulsmätarn i 1,5 timmar och sen fick han bli fri men var tvungen att vara kvar ett par timmar till för observation.

Svullnaden och utslagen i ansiktet gick till slut tillbaka och han kurerade sig fint så vi blev hemsläppta med orden att det troligtvis är en nötallergi. Så nu blir det att vänta in en kallelse för att få nötallergi utredd. Stackars plutten och hans mjölkallergi som har precis blivit bättre.

Det var våran kväll.





Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Nej men vilken osis. Och vilken skrämning. Det är alltid hemskt att behöva åka iväg med de små. Och när man inte vet vad det är....ja jag får ångest bara av att tänka på det.

Vilken tur att det blev bra.



Den där Backman som du la upp. Han har jag hört talas om, men aldrig läst något av.

Han var ju riktigt rolig.

Kanske borde läsa mer...



Jo jag är en riktig nybörjare på detta med att fota. Jag har hittills BARA använt automatik och Josefin Happy Day fick mig att vilja börja prova pilla med knapparna.

Men jag får ingen riktig snitts på det.

Jag har en Fuji Film finefix 10,0 mpx

(http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/july/yohanna-gar-fotoskola.html#trackback)



Ha en underbar söndag.

Hälsningar

Yohanna

2011-07-31 @ 09:27:34
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: josefin - f o t o b l o g g

fin blogg!! :D följas via bloglovin? kraam

2011-07-31 @ 19:55:07
URL: http://juzzisfoto.blogg.se/
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Du är semifinalist i min tävling "Bildboost online"! Se till att din familj och dina vänner går in och röstar på dig!

http://lailavillebeck.blogg.se/2011/august/semifinalister-i-tavlingen-bildboost-online.html

2011-08-01 @ 09:50:57
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Stackars liten! Usch!

Vår äldste kille reagerade inte på mjölk och soja sist vi var på allergicentrum och testade så nu har han fått äta "vad han vill" några veckor. I förrgår fick han utslag över hela ryggen... Så nu är jag lite nipprig över det :(

2011-08-01 @ 09:52:30
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback