Fika

Träffade min kompis idag vid 13 och vi hade bestämt att vi skulle bada men det blev inte  bad på grund av frånvaron av solsken och inte heller backup planen lunch blev av heller. Nej vi hamnade istället på Cafe Linne hörnan där vi blev sittande från klockan 13 ända till efter 16. Ja vi satt och prata om precis allt mellan himmel och jord och dessutom fördes hela samtalet på engelska då hon hade med sig sin pojkvän som är från England. Så under 3 timmar och 20 minuter har jag så gott som oavbrutet babblat engelska.

Alltid bra att öva på engelskan då man inte gör det allt för ofta, märkte dock att det finns en hel del ord som jag inte kan på engelska förvisserligen är det ord som man inte använder ofta alls som till exempel pepparrot och istapp men men  

Det var jättekul att träffas och bara prata och fika och på tal om fikan så tror jag att jag har hittat stans dyraste flaskläsk den kosta 29:- för en flaska. Lite överpris kunde jag inte låta bli att tycka, tur att morotskakan var så pass god som den var ändå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback