Regn och feber

Oj vilket regn som kom över oss. Det bara smattra mot marken och stuprännorna hann knappt med att kasta ur sig allt vatten som kom, så mysigt. Började ju blixtra och åska också, har alltid tyckt om åska och Unga damen sa att hon hade sett 14 blixtrar medan hon satt i bilen och vänta då  jag var in på affären och handla (vilket var under cirka 5 minuter), lite för många blixtar gissar jag men jag sa bara "oj såg du så många". 

 Jag tog bilen till dagis, fast det egentligen är väldigt nära att gå men hade jag gått så hade risken funnits att jag hade druknat, nejdå men jag hade nog varit plaskblöt iallfall och jag visste att Unga damen enbart hade en klänning på sig så jag ville inte att hon skulle frysa.

På tal om frysa också så skulle jag inte vara förvånad om stackars älskade lilla Bubbigubben har feberfrossa då han har närmare 40 graders feber. Han är helt slut och ligger just nu här i soffan med oss och vilar sig. Tycker så synd om han,  har gett han alvedon för cirka en timme sen så jag hoppas han piggnar på sig snart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback