Läkartid med Bubbi story....

Ja då har man varit hos läkarn med Neo vi fick tid kl 11.00 och vi satt i väntrummet från 10.50. Klockan blev 11.15 ingen doktor klockan blev 11.30 ingen doktor, jo till alla andra utom oss och en kille till. Klockan blev 11.50 fortfarande ingen läkare.

Så jag frågade dom två som satt kvar i väntrumet med mig om deras tid och en av dom en kille sa att han också hade tid till samma läkare 11.15! Ähhh..okej??? klockan var då 11.55.

Då kom min bvc-tant förbi och såg oss så hon frågade hur det var och jag snabbförklarade och sa att vi hade tid 11.00 men inte blivit hämtade, så hon sprang och kollade.

Klockan 12.10 fick vi komma in då det upptäcktes att den vikarierande läkarens dator inte upppdaterar sig så hon har inte sett att vi hade tid. Så in till henne förklara besvären hon skickar en till labb för prover och ber oss komma tillbaka.

Går till labb o väntar ser medans jag väntar att dom låser dörren till läkarn för det är LUNCH!!??? Jaha killen som fortfarande väntar på sin tid  o jag stod där som frågetecken -och jag som skulle tillbaka sa jag. Efter några minuter när vi stått där som fån så ser någon oss och kommer och ut och säger att dom på Labb har nog tyvärr redan gått på lunch. Va??? snälla skoja tänker jag!!!

Hon letar iallafall upp en av labbråttorna som kommer och tar dom där proverna ändå då hon vet vad som hänt.

Går tillbaka till doktorn för nu har dom låst upp dörren igen eftersom dom insåg att vi skulle tillbaka. Går in o sätter mig hos henne och får sitta där och småprata med läkarn som till råga på allt pratar på så bred skånska? Danska? att jag knappt förstår henne, men jag sitter o jaar med ändå och får göra det  ett bra tag säkert 10 minuter för det kommer inte några provsvar. 


Tillslut får doktorn gå till labb själv och hämta svaren, för dom har gått på lunch. Hon kommer tillbaka och säger att Bubbigubben har förhöjda trombocyt och blodpplättsvärden, Jaha?? Hon kan inte säga säkert vad det innebär för proverna måste odlas så vi får komma tillbaka om 10 dagar och om han blir värre innan dess så ska vi söka akut.


 Kom därifrån 12.45 med enbart svar om att något inte är hundra med Bubbi men inte vad som är fel, smått orolig! Nu är vi hemma allafall och Bubbi vilar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback