Utmaningen med att skriva

Sitter och tänker på utmaningen med att skapa en känsla med skrift, att exakt förklara hur något känns. Att få ut det man vill  på ett sätt så att de flesta förstår om man är sprudlande, bubblande, fantastiskt glad så man vill skrika ut det eller att man kanske har fjärilar som flyger runt så fort inne i sig så man inte kan koncentrera sig alls

Det svåra och det roliga med att skriva är att  hela tiden försöka få fram det man vill på ett nytt intressant sätt, att fånga och dra in den som läser  och få den att vilja fortsätta. För sanningen är den att långt ifrån alla gillar det sätt man beskriver eller lyfter fram saker och alla tolkar det man skriver olika.

När man har fått någon att ta sig igenom en relativt lång text utan att personen känner att den egentligen ville ge upp eller sitter och gäspar, då har man lyckats.

Det är utmaningen för mig med att skriva och om jag bara lyckas fånga några enstaka personer som får samma känsla som jag vill förmedla med min text så är jag ändå nöjd för då har ändå jag lyckats.



Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis

bra skrivet :-) Ja har tyvärr inte den rätta känslan när a skriver, för har svårt att finna ord till känslor, men man får göra så gott man kan :-)



hihi va sött, bupp ;) Det är nog bland det charmigaste som finns med små barn som lär sig prata :)

2011-10-10 @ 20:42:52
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback