Spricka i ryggen

 Idag kom Nova till oss så nu är det verkligen full rulle i gökboet igen. 

Jag skrev här förut att Nova hade klättrat i träd på dagis och ramlat från trädet och slagit ryggen och huvudet i en sten, iallfall så åkte vi upp till akuten med henne då och fick röntga men allt såg bra ut fick vi till svar.
Sen för någon vecka sen ca 3-4 veckor efter händelsen så fick jag ett samtal från läkaren på barnakuten hon sa att de hade eftergranskat hennes bilder (görs alltid) och då såg de att hon faktiskt hade en spricka i ryggraden.

Hade känts bättre om de hade sett det på en gång kan jag säga men iallfall så sa läkarn att nu borde det vara helt läkt efter den här tiden men vi skulle få komma på röntgen för efterkontroll. Den röntgen utfördes idag och allt såg ut som läkarn förutspådde alltså bra.  

Tycker dock ändå att svensk sjukvård är under all kritik ibland. Jag har hört så mycket om missar på senaste så jag börjar bli orolig att de någon gång missar något riktigt allvarligt.


                        * Gammal bild ur arkivet


Kommentarer
Postat av: Anna

Snuttan då! Men hon har inte haft ont under tiden då? Skönt att det verkar ha läkt iallafall.



Idag får man tyvärr prompsa på att bli undersökt ÖVERALLT och inte ge sig. Annars får man bara gå hem igen med rådet, ta en alvedon!! Känner man ngt är fel så är det oftast så. Man känner ju sin kropp bäst!!



Tycker oxå d är fördjävligt rent utsagt! Kanske man skulle ta en lättare variant av läkarexamen och ha en FASS hemma!!

2011-09-06 @ 10:58:39
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

svensk sjukvård är kass i mina ögon. Har aldri varit 100 procent helt nöjd efter besök. Har varit inne massa med Flisan när hon va mindre och vi har inte bliviti ett dugg klokare på någonting när man går därifrån, och ens önskemål ingoreras fullständigt.

Tur att sprickan har läkt iallfall. Kram

2011-09-06 @ 13:22:02
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback