examination och engelska

Godförmiddag alla. Idag är det examination på schemat, japp idag avlägger jag det absolut sista testet för att se om jag är redo att bli fullfjädrad babysiminstruktör. Är faktiskt ganska lungn då jag känner mig ganska säker på de här grupperna, vilket är en mycket skön känsla. Vi  får se hur det går men jag är positiv.

Annars så blir det att sitta med engelskan när jag kommer hem. Håller på med singular på svenska och plural på engelska alltså vissa ord vi säger som singular på svenska är plural på engelska. som tex skaka hand (en hand singular) är shook hands ( två händer plural) Det svåraste är egentligen inte det utan det är orden innan som tex om du vill be om ett råd,  jag trodde det skulle vara så här can you give me an advice men nej nej nej, FEL det ska vara "can you give me a piece of advice" Ja nu när jag vet just detta ordet så är det ju inget svårt men det finns ju några fler ord tyvärr. Ja alltid samma sak "inga regler utan undantag".

Ja nu ska jag sluta tråka ut er. Nu ska jag packa ihop det som ska med till bassängen. Ha en toppensöndag alla.



Kommentarer
Postat av: Malin Molle Johansson

Lycka till ! :)

2012-01-22 @ 15:38:01
URL: http://zonette90.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback