Kunna allt perfekt

Min dotter tror att hon ska klara att göra allt perfekt, ja helt enkelt  som ett  proffs från första försöket. Ja herregud ni skulle ha sett henne här för ett tag sen när hon fått en skateboard och skulle åka för första gången. Ojoj oj vilket liv det blev för att skateboarden enligt henne var trasig och inte åkte dit hon ville. Jag försökte förklara att ingen åker som ett proffs på första försöket och alla de som kan åka har fått träna för att kunna göra det. Helt lönlöst var det att försöka få henne att förstå detta, så jag gav upp.
 
Men tänk om man skulle kunna allt perfekt första gången man gjorde någonting?! Vad lätt allt skulle vara men samtidigt så  tråkigt också då man inte får några som helst utmaningar. Får man inte några utmaningar så då utvecklas man ju inte heller. Nej jag vill inte kunna allt perfekt från första stund, jag vill ha lite utmaningar här i livet!
 
 
Detta var innan hon försökte åka, det var inte rikitgt så här glada miner efteråt.
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe det där känner man igen och krånglar det så kan det bli att man ger upp direkt, så var nog jag med då jag var liten

2012-07-11 @ 20:58:37
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: elin

Tahereh mafi författaren till Shatter me :)

2012-07-12 @ 09:31:46
URL: http://elinsolstrandd.blogg.se
Postat av: Elin

Hej, fin blogg, allt bra?:) Bloglovin' byte? :)

2012-07-12 @ 13:32:00
URL: http://rainbowcycle.blogg.se
Postat av: Angeleye

Känner igen känslan sjukt mycket!
Så var det första gången när jag försökte åka i den stora rampen bland en massa killar. De bara skrek och klagade så man tappade ju lusten!

2012-09-09 @ 08:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback